In Romania noile reguli ale tigarilor pun marketingul la treaba

Se poate spune ca 2007 este anul nefumatorilor. Asta, pentru ca, incepand cu 1 ianuarie curent, producatorii de tigari trebuie sa respecte o serie de reglementari noi, introduse cu scopul de a-i feri pe nefumatori de campaniile publicitare. Astfel, companiile vor avea voie sa faca publicitate doar la punctele de vanzare a tigarilor si prin canale neconventionale, ramanand fara doua dintre cele mai vizibile canale: presa scrisa si panourile stradale.

Mai mult, pachetele de tigari vor fi redesenate, nu vor fi comercializate tigari la bucata sau in pachete ce contin mai putin de 20 de tigari, iar continutul de gudron, nicotina si monoxid de car bon va trebui sa se incadreze in limite stricte si sa fie inscriptionat pe pachet.

Printre noutatile pe care le aduce 1 ianuarie 2007 se numara obligativitatea firmelor de a aplica, pe toate produsele din tutun, in special pe pachetele de tigarete, cu exceptia produselor din tutun care nu se fumeaza, a unor avertismente generale si a unor avertismente aditionale de dimensiuni marite fata de cele actuale si intr-o modalitate care sa asigure un contrast de vizibilitate fata de restul pachetului.

Companiilor li se interzice sa produca si sa importe produse care nu respecta noile reglementari, dar li se acorda un termen de maximum 12 luni de la intrarea in vigoare a dispozitiilor pentru a epuiza stocurile de produse din tutun, aflate deja in circuitul comercial.

Niciun comentariu: